Krogbesök

Var ute för en gångs skull igårkväll. Blev då påmind om det allmänna kladdandet som är ute på krogen. Alla är berusade och personligheterna blir lite mer än vanligt. Förresten vet jag inte om alla är fulla. Bara det faktum att de flesta är fulla gör att man kan vara lite mer galen, utagerande och porra sig utan att det är något konstigt. Jag var inte full, hade bara några glas vin i kroppen och blev spiknykter när vi väntade i kön in. Jag lyckades ändå koppla bort lite och dansa och bara ha kul med vännerna. Fick ibland konstiga moments - nu står jag här alldeles stilla och betraktar världen runt omkring mig. Kände att jag inte ville vara där, inte uppklädd, högklackad, sminkad och fixad och låta mig vara ett objekt fritt att kladda på. Jag blev då stillastående mitt i det gungande havet av dansande ungdomar. I den allmänna trängseln blev könsrollerna synliga. Dreggiga, flottiga, öldrickande grabbar som letade efter ragg och försökte dansa fram till nån utmanande uppklädd brud, villig att bjuda sin kropp till allmänheten. Självklart generaliserar jag, för det fanns nog fler varationer inom könen också självklart. Men genuslinsen letar alltid genusproblematik...

Det är inte ett sätt för mig att träffa en kille. Att starta en relation utifrån ren attraktion, det tror jag inte på. Det har jag erfarenhet av. Konstigt nog blev det ju ändå på ett sätt en fullträff eftersom vi ju föll för varandra och höll ihop i några år. Men nackdelen var att attraktionen vilseledde mig att tro att jag var kär. Jag ville ha sex med honom men tyckte samtidigt han var blåst, hade konstiga kläder och en livsstil som inte lockade mig. När jag hade tagit mig förbi den krisen och blivit ihop tyckte jag ju också om honom. Men det var tydligt när den första förälskelsen börjadee ebba ut och attraktionen inte kunde driva relationen ensam, då gick det inte så bra... Jag vill träffa någon såklart, jag vill ha en familj och flera barn, så det är självklart. Men helt desperat är jag inte och den här gången vet jag vad jag vill med min relation och vilka egenskaper jag värdesätter hos min gframtida pojkvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0