Feministens dotter blev duktiga flickan

Min morsa som håller med i det mesta jag skrivit på min personliga blogg och som stått upp för kvinnosaksfrågor hela sitt liv. Hennes dotter går och blir den tjejen som lever för andra, ständigt ställer upp, har sugig självkänsla och tycker hon är tjock sen 12årsåldern. Hennes dotter har inget namn på sitt kön, tror att allt är stjärten. Men det är också hennes dotter som inte förstod varför de andra tjejerna hade BH eller rakade sig på kroppen när de var 13 år. "Va har man hår på benen?" liksom. Det är också hennes dotter som vägrar lägga upp sig för första bästa kille och 'sparar' oskulden tills hon är 20. Men det är väl inte så det ska vara heller. Att man avstår sex för att fina flickor har inte sex. Det är 70tals-feministens dotter som inte vill suga av killen när han trycker ner huvudet på henne, men som sen gör det äcklat för att hon vill göra honom glad och nöjd. Det är hon som står där med maten fixad varje dag när han kommer hem från jobbet. Som väntar hemma när han är iväg och festar, tränar, jobbar. Fattar ni att jag blev bitter när jag insåg vad jag hamnat i????

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag förstår verkligen att du blev bitter. Jag känner igen mig i delar av det. Sen insåg jag att det inte måste bli så, och kämpar för att kunna hålla mig självständig och inte pressas till avsugningar och inte bli den som alltid lagar mat.



sv: Det kan ju vara så att det inte var så hemskt plågsamt egentligen, men att mitt lilla fjortishuvud lyckades överdriva allting under tiden det hände. Men nej, vill inte åka på något sådant nåt mer. :P



2011-01-07 @ 17:42:01
URL: http://moamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0